Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Rubrik saknas

Av Angelica Green - 7 maj 2010 12:00

När jag är ute och går med mina hundar, då går folk omvägar för att jag har en pitbull???!!!! OK, det är inte mitt problem att DU är så omedveten om hur underbar denna ras är!!! men endå,, jag blir så lesss,,,, och vad tänker hundarna, tänker JAG! Dom måste ju märka av det där,, och självklart blir dom ledsna av det.. Ååå mina hjärtan,, förlåt att folk inte vet bättre, men ni är underbarast i världen   

Jag vet iaf, och vill få ut mycket av det i min blogg, att en hund blir vad man gör den till, spelar ingen roll vad det är för ras!!!!!

Men glad är jag för att JAG vet!!!

Lyssna på låten och TA IN! Det är sanningens ord!!

'


 
 
Emma

Emma

7 maj 2010 12:42

Inte är det konstigt att folk inte litar på en pitbull. Jag säger inte att det är rätt, men den har fått ett dåligt ryckte och de förtjänar det inte. Tror att det är en riktigt bra ras om de hamnar i rätt händer. Sedan tror jag dock inte hundarna bryr sig om att folk går omvägar. De kanske reagerar på att DU reagerar, men om du bara skiter i vad andra tycker så kommer dina hundar göra det med!
I helgen var det en unge som blev biten av en rottweiler, och mina arbetskollegor förstod inte hur man kan kunde ha en sådan ras, och de drog även upp pitbullen, dock försvarade jag båda raserna. Felet är inte i rasen, felet är i ägaren. Fortsätt kämpa för din hund!

http://emgrad.bloggplatsen.se

 
ppi

ppi

7 maj 2010 13:42

varför snackar du om pitbull när det är blandras du har? som du avlar på dessutom..

http://ppi.bloggplatsen

 
Angelica

Angelica

7 maj 2010 13:44

För att hon är 50 pitbull, och har VÄRLDENS bästa psyke, DÄRFÖR gör jag det,, inte för att jag fattar vad DU har men det att göra...

http://angelicashundar.bloggplatsen.se

 
En smart tjej

En smart tjej

7 maj 2010 15:04

Jag tycker om hundar! Dom är så söta!!!:) Titta gärna förbi i min blogg!!!

http://www.flexibility.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

7 maj 2010 15:07

Det är inte konstigt att folk går omvägar för ingen kan ju veta att just dina hundar är stabila. En misskött pitbull, rottis, dobermann etc kan vara extremt farliga hundar och just pitbullen har ju ett dåligt rykte och du kan ju inte neka till att många unga killar, skaffar en pitbull av speciella skäl. Många av dem har dessutom aldrig haft hundar tidigare och inte går de på valpkurser heller... Min brorsdotters pittbull blev ihjälbiten av en annan pitbull, därför går jag omvägar när jag möter en pitbull!
Och du - dina hundar blir inte ledsna. De tänker inte som människor. Läs lite om hundens beteende. Det kan vara bra om du har en sådan ras.

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Enander

Enander

7 maj 2010 15:23

Du har så rätt, ägaren gör sin hund till den den blir!! Har inga direkta erfarenheter om just pitbull men det är ju samma hysteri med rottweiler och det är bara så FEL!! Min bror har en rottweiler och det är verkligen världens snällaste hund, han skulle inte kunna göra en fluga förnäm!!

http://juliaenander.bloggplatsen.se

 
cicci

cicci

7 maj 2010 15:26

Folk lever för mycket på det som skrivs o sägs i media, tyvärr... Kamp hund, kamp hund, kamp hund... det e allt de ser. Tänk om de kunde va lite mindre lätt påvärkade av allt skit som sprids om just den rasen. Hur skulle de se på det då? Kanske skaffa sig en egen, enbart för hunden som den e inte för att det just e den rasen. Vem vet.... de e bland de godaste individer i hund världen. Ägaren e den som formar hunden!!!!!!!!!! kram

http://www.qdela.bloggplatsen.se

 
e

e

7 maj 2010 16:14

fint att du kämpar för din hund. men jag är livrädd för pitbullar och vet inte varför.

http://ellas.bloggagratis.se

 
Fröken Svår

Fröken Svår

7 maj 2010 18:24

Är det okej att döma någon på grund av ras eller ursprung? Egentligen?

http://biancalagerlof.bloggplatsen.se

 
angelicato

angelicato

7 maj 2010 19:14

Jag gillar alla hundar oavsett vilken ras det är, däremot kan jag förstå att folk har fördomar, eftersom hundar just kan hamna hos fel ägare så att det blir knasigt i slutändan. Så för mig blir det inte raser jag brukar ha fördomar om, utan istället ägarna.

Annars brukar jag störa mig på på att folk inte orkar uppfostra och forma SMÅ hundar! Brukar fråga folk "Skulle du vilja möta en ouppfostrad liten hund i en större skala?"

http://angelicato.se

 
Linda

Linda

7 maj 2010 19:41

TACK! Tack för att någon förstår!
Jag har försökt sprida dethär meddelandet till folk i en hel evighet känns det som. En golden kan vara farligare än en Pitbull! En tax kan vara mer aggresiv! Visserligen har Pitbullen aggresivitet i sig, men det är den inte ensam om! Ägaren är den som har makten och möjligheten att skapa den underbara varelse som finns innuti varje hund. Dessutom borde folk lära sig lite mer om Pitbulls innan de börjar döma. Varje kraftig, liten hund med spetsiga öron och "fyrkantigt" huvud är inte en Pitbull. Folk kallar Bostonterriers för Pitbulls. Jag förstår inte deras problem.

http://lindasbloggare.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin, 15 år

7 maj 2010 20:02

Jag älskar djur. Särskilt hundar och hästar. Okej, samma sak med en rotwailer. Jag har två stycken och vissa barn (även vuxna då och då) går omvägar bara för att jag har en rotwailer. Visst, de kanske är rädda, men bara för de behöver de inte vara livrädda för vovsingen!

Håller helt klart med dig..

 
Enander

Enander

10 maj 2010 17:55

Nu är finalisterna på månadens fototävling ute på bloggen, kika in och se om just din bild kom med och lämna gärna en röst :)

http://juliaenander.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Green - 8 juni 2010 12:07

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7250856.ab   Vet inte om man ska bli arg eller ledsen??!! Ok, Många har den här rasen av FEL anledning, men om du iaf kunde inskaffa hundkörkort så hade det iaf inte funnits lika mycka hundar som far illa ...

Av Angelica Green - 18 maj 2010 15:16

Nu är det bara en liten älsklinbg kvar.. det är såå jobbigt att lämna bort mina älsklingar!!! <3   Härligt väder ute, och valparna älskar det!           Mina hundar är det bästa jag vet, jag älskar dom så mycket att jag skulle dö för...

Av Angelica Green - 6 maj 2010 11:54

   

Av Angelica Green - 6 maj 2010 11:06


Satt och lästa på Pedigrees hemsida, och hittade Massa bra tips om hur man får sin valp till den bästa hund..   Visste du att din valp och dammsugaren kan bli kompisar? Lägg en godbit bredvid dammsugaren varje dag under en period. Börja med att ...

Presentation


Min passion i livet HUNDAR!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards