Alla inlägg under april 2010

Av Angelica Green - 27 april 2010 09:43

*Kom ihåg att Varje gång vi skiljs betyder sorg för mig. Tänk på det då du skaffar mig.

*Ge mig tid till att förstå vad du begär av mig.

*Gör mig tillitsfull - Du är hela mitt liv.

*Var inte arg på mig länge, och låt mig inte få stanna inomhus som straff.

*Du har ditt arbete, dina hobbyer och dina vänner, jag har bara dig.

*Tala med mig, även om jag inte förstår dina ord så förstår jag din stämma, den gör mig glad.

*Kom ihåg att jag aldrig glömmer hur du behandlar mig.

*Gå på promenader med mig i naturen, tänk på att min värld är mycket mindre än din.

*Ha tid med mig när jag blir gammal, även du blir gammal en dag.

*Var hos mig när jag är sjuk, allt blir lättare då, för att jag har dig.


 

Av Angelica Green - 27 april 2010 09:30

Jag tycker att man ska använda hundkläder När det behövs! Våran lilla Gizmo är jätte frussen på vintern och på hörsten, så han få ha kläder på sig då, för det mesta!


     


Regnkläder tycker jag är det BÄSTA köpet jag gjort till mina hundar! Det tycker jag alla hundägare ska ha, för hundens skull!


 


Ziara är också frussen av sig på vinter, Amstaff är en väldigt frussen ras av sig, fast man kanske inte kan tro det. Så vi köpte en jacka åt Ziara, inte så snygg men den är varm och skön åt henne när det är kallt!


 


Va och handlade för några dagar sen, då va jag bara tvungen att köpa den här till Izzy, det står "Min matte är mycke snyggare än din"   Humor är ju väldigt viktig :)


 


Idag kommer det folk hit och ska titta på valparna, få se hur det går. Skär ju i mitt hjärta varje gång en valp blir tingad, mina små älsklingar!   

Av Angelica Green - 26 april 2010 10:11

Blev så glad idag när posten kom, fick min favorit tidning HÄRLIGA HUND!!!!!

Där står det sååå mycke bra och vettiga saker!! Massa bra tips om hur DU blir en bättre hundägare!!! Nu ska jag sätta mig i solen och njuuuuta av min tidning!!!


 

Av Angelica Green - 25 april 2010 19:33

               

       


Idag har varit en jätte bra dag! Alla valpar har tränats att gå i koppel, och dom har fått varit i parken och lekt, Gizmo och Ziara har varit ute på en spring tur, så nu ligger alla mina nio älsklinga och sover   

Annars idag har vi packat lite, flyttar i slutet av veckan till en större lägenhet, eftersom vi får en till hund i familjen    Ska bli helt underbart!!!

Av Angelica Green - 25 april 2010 10:38

Denta stix & vitaminer är något jag Verkligen rekomenaderar att ge sin hund! Vi har ju en phalene kille som hade jätte mycke tandsten, men så provade vi ge han denta i några veckor och nu är nästan allt borta! Så Varje dag efter första morgon promenade får dom frukost, vitaminer och en varsin denta stix. Och självklart FÄRSKT vatten!!!!


 


Idag skiner solen, så det blir koppelträning för valparna, och dom två vuxna ska få en spring tur. Det uppskattar dom verkligen! Något som verkligen får en att må bra, är när ns hund är glad! De är KÄRLEK!   


 

Ha en bra dag allihopa! Och ta hand om era hundar!   


Av Angelica Green - 23 april 2010 10:25

http://www.youtube.com/watch?v=TtGT2apOlKw



MKT bra låt som har ett FRUKTANSVÄRT bra budskap om rasen PITBULL! Som är världens finaste, snällast och underbaraste hund!

Ingen hund födds elak, den blir som man fostrar den! Precis som oss människor. Ingen kan ju säga att ett barn födds elak..

Önskar att alla kunde Sluta lyssna på vad media säger, och bilda sig en EGEN uppfattning. Mina föräldrar blev Galna när vi skaffade Ziara, men nu ÄLSKAR dom henne!!! Och säger att hon är världen underbaraste hund. Vilket hon är också   



 

Av Angelica Green - 23 april 2010 09:59

Igår lämnade vi bort en älskling på PROV! Men fyyy va jobbigt det va!! Trodde jag skulle grina ihjäl mig! Men jag kan ju inte vara ego och tänka på mig själv, valparna kommer i första hand och bara dom får det bra är jag nöjd! :)


Idag skiner solen igen, och det blir koppel träning för valparna! :)


 

Av Angelica Green - 22 april 2010 09:07

Idag är det åtta veckor sen mina älsklingar kom till världen! Och med TUNG SORG i hjärtat vet jag att dom måste lämna oss snart.   

MEN jag tycker inte att dom är riktigt redo att lämna oss nu, så iaf en vecka till får dom stanna.. Mina älsklingar!!!   


   


Men tur är iaf att vi ska ha den här lilla tjejen kvar, IZZY   


 


Idag blir det att klippa klona på ALLA nio hundar, men någon promenad för valparna blir det tyvärr inte, då det har kommit minst en dec snö.


Ha en bra dag!

Presentation


Min passion i livet HUNDAR!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards